Medienportal


 

 

World Scientist Ranking: Adamantios Diamantopoulos auf Platz 8 im Feld Marketing

16.11.2020

[English version below]

In der Wissenschaftscommunity geben unterschiedliche Rankings Aufschluss über den wissenschaftlichen Output. Eine umfassende Studie des Meta-Research Innovation Center at Stanford (METRICS) reiht Adamantios Diamantopoulos von der Fakultät für Wirtschaftswissenschaften auf den vorderen Plätzen.

Wie in fast allen Disziplinen, existieren auch in der Wissenschaft unterschiedliche Rankings, die besonders forschungsstarke Personen definieren. In die Bewertung fließen je nach Ranking andere Kriterien ein, was zu einer Vielzahl verschiedener Rankings führt. Fixer Bestandteil ist die Anzahl an Publikationen, dazu kommen Co-Autorschaft und Zitationen eines Artikels durch andere Forscher*innen.

Das Meta-Research Innovation Center at Stanford (METRICS) veröffentlichte eine umfassende Analyse, für die ein Datensatz der 100.000 meistzitierten Autor*innen aus verschiedensten wissenschaftlichen Gebiete herangezogen wurde. Diese Auswahl basiert auf mehreren Kriterien (Erläuterung siehe unten) und analysierte die Daten der Jahre von Jänner 1996 bis Dezember 2017. Rund sieben Millionen Wissenschafter*innen in 22 Hauptfeldern – von Epidemiologie und Nanotechnologie, über Chemie bis hin zu Wirtschaftswissenschaften – wurden in die Auswertung miteinbezogen.

Wir freuen uns bekanntzugeben, dass Adamantios Diamantopoulos, Professor am Lehrstuhl für Internationales Marketing, im Ranking für den Forschungsbereich Marketing den 8. Platz von 10.464 gereihten Plätzen belegt.

Die Fakultät gratuliert Prof. Diamantopoulos sehr herzlich zu dieser Platzierung!

Weitere Informationen

Sechs Kriterien der Auswertung:

  • total citations
  • Hirsch h-index
  • co-authorship-adjusted Schreiber hm-index
  • number of citations to papers as single author
  • number of citations to papers as single or first author
  • number of citations to papers as single, first, or last author

***

World Scientist Ranking: Adamantios Diamantopoulos in 8th place in the marketing field

Within the scientific community, various rankings provide information on scientific output. A comprehensive study by the Meta-Research Innovation Center at Stanford (METRICS) ranks Adamantios Diamantopoulos of the Faculty of Business, Economics and Statistics in the top positions.

As in almost all disciplines, there are several rankings in science, too, which define particularly strong researchers. Depending on the ranking, various criteria are incorporated into the evaluation, which leads to a large number of different rankings. A fixed component is the number of publications, plus co-authoring and citations of an article by other researchers.

The Meta-Research Innovation Center at Stanford (METRICS) has published a comprehensive analysis based on a data set of the 100,000 most cited authors from a wide range of scientific fields. This selection was based on several criteria (see below for explanation) and analysed the data for the years from 1996 to 2017. Around seven million scientists in 22 main fields - from epidemiology and nanotechnology to chemistry and economics - were included in the analysis.

We are proud to announce that Adamantios Diamantopoulos, Professor at the Chair of International Marketing, occupies the 8th place out of 10,464 in the ranking for the research field of marketing.

The Faculty congratulates Prof. Diamantopoulos on this ranking!


Further Information

Six citation metrics were considered:

  • total citations
  • Hirsch h-index
  • co-authorship-adjusted Schreiber hm-index
  • number of citations to papers as single author
  • number of citations to papers as single or first author
  • number of citations to papers as single, first, or last author
Adamantios Diamantopoulos belegt Platz 8 im Feld Marketing des World Scientist Rankings.