Antrittsvorlesungen
Wissenschaftliche Exzellenz, Leidenschaft und Innovationskraft leiten die Mitarbeiter*innen an der Fakultät für Wirtschaftswissenschaft seit ihrer Gründung in den Bereichen Forschung, Lehre und wissenschaftlicher Expertise. Die von unseren Forscher*innen geschaffenen Innovationen und Erkenntnisse bilden die Basis, mit der wir aktiv die Zukunft der Wirtschaftswissenschaften gestalten und unsere gesellschaftliche Verantwortung als Wissenschafts- und Bildungseinrichtung wahrnehmen. Mit den neuen Wissenschaftler*innen werden zudem neue Gebiete in den Wirtschaftswissenschaften erschlossen, was unser Verständnis erweitert und neue Erkenntnisse ermöglicht.
Im Rahmen ihrer Antrittsvorlesungen stellen sich neue Kolleg*innen an unserer Fakultät selbst sowie ihre wissenschaftliche Expertise vor. Wir laden Sie herzlich ein, diese Gelegenheit zu nutzen, um diese herausragenden Wissenschaftler*innen und ihre Arbeitsgebiete kennenzulernen.
AUSSERLADSCHEIDER, Valentina - Assistent Professor
Towards a Sociology of Stranded Assets
15:00 – 15:30, Lecture Hall 1 Faculty of Business, Economics and Statistics
Research Focus:
- Economic Identities and Climate Change
- Stranded Assets Non-Profitable Assets
- The Effects of Climate Change on Winter Tourism
- Strategic Uncertainty and Economic Action under Fragile Climate Conditions
"I am an economic sociologist interested in how institutions and organizations respond to instabilities and crises. My current research examines how organizations are responding to climate change, focusing specifically on how actors in nature-based industries legitimize public and private investments in assets that are at risk of failure due to vulnerable climate conditions. I initiated this research agenda with a case study on winter tourism in the Alps."
EISEND, Martin - Professur für Marketing
Empirical Generalizations in Marketing Communication
15:30 – 16:00, Lecture Hall 1 Faculty of Business, Economics and Statistics
Research Focus
- Marketing Communication and Advertising Effectiveness
- Advertising and Society
- Empirical Generalizations and Meta-Analyses
"In my research, I examine the impact of marketing communication and advertising on consumers and society. The findings of my research not only help companies operate successfully, but also contribute to a better understanding of the social responsibility of marketing and advertising, thereby supporting societal developments such as promoting diversity and improving overall well-being in society."