Media Portal


Gratulation: Verleihung der Masterarbeitspreise (29.06.2016)

Am 29. Juni 2016 prämiert das Institut für Betriebswirtschaftslehre zum wiederholten Male die besten Abschlussarbeiten seiner Studierenden mit einem von Wirtschaftsunternehmen gestifteten Preisgeld.

Fotogalerie

Gestiftet werden die Preisgelder von Unternehmen der privaten und öffentlichen Wirtschaft sowie der Oesterreichischen Nationalbank. Das Institut für Betriebswirtschaftslehre und die Fakultät für Wirtschaftswissenschaften bedanken sich sehr herzlich bei allen Sponsoren. 

 

Wir gratulieren sehr herzlich:

Dana Amon, BSc MSc
"The Relation between Generation Management and Organizational Culture"
Sponsor: Kühr Gesellschaft m.b.H.

Emir Bašić, BSc M.A.I.S. MSc
"Equator Principles: An Empirical Study of Its Effect on the Financial Performance of Banks"
Sponsor: Oesterreichische Nationalbank

Lisa Eberhardsteiner, BSc MSc
"Online-Lebensmitteleinzelhandel.
Eine Segmentierung von Online-Kunden und die Erforschung von Impulskäufen"
Sponsor: Miba AG

Sebastian Gollan, BSc MSc
"Managerial Change and Organisation’s Performance:
Is the sacking performance of German Bundesliga teams reflected by the club’s professionalism?"
Sponsor: Miba AG

Jasmin Grabenschweiger, BSc MSc
"Finding the Trade-off between Gas Emissions and Disturbance in an Urban Context"
Sponsor: CAPLAS Computer Aided Planning Solutions GmbH

Christian Kolb, BSc MSc
"Choice Shift in Groups:
An experimental Comparison between Social Comparison Theory and Persuasive Arguments Theory"
Sponsor: EMNET – Economics and Management of Networks Conferences

Sandra Manzinger, BSc MSc
"Digital Signage am Point of Sale:
Psychologische und verhaltensbezogene Wirkungen unterschiedlicher Inhaltsarten"
Sponsor: Raiffeisenlandesbank NÖ-Wien AG

Roman Pieroth, BSc MSc
"Talent acquisition in professional Football – A return on investment analysis for the European market"
Sponsor: KPMG Austria GmbH Wirtschaftsprüfungs- und Steuerberatungsgesellschaft

Madeline Schneider, BSc MSc
"Legitimate Sanctions and Communication in the Collective-Risk Social Dilemma –
An experimental investigation of climate change negotiations"
Sponsor: Oesterreichische Nationalbank

Setareh Zafari, BSc MSc
"Impression Management in groups.
The Influence of group characteristics on impression management tactics"
Sponsor: Porr AG